Primăria Capitalei a venit cu precizări printr-un comunicat de presă, în legătură cu informaţiile tendenţioase, potrivit cărora „RADET a lăsat fără apă caldă şi căldură” Spitalul Marie Curie şi Centrul de Recuperare Neuropsihomotorie „Dr. Nicolae Robănescu”
„Având în vedere informaţiile tendenţioase publicate astăzi potrivit cărora RADET a lăsat fără apă caldă şi căldură Spitalul Marie Curie şi Centrul de Recuperare Neuropsihomotorie „Dr. Nicolae Robănescu” PMB face următoarele:
PRECIZĂRI
RADET a început în acest an cel mai amplu program de reparaţii, modernizări şi înlocuiri de subansamble tehnice, după o perioadă de zeci de ani în care nu s-a investit nimic în sistemul de termoficare din Capitală.
În planul de lucrări prioritare au fost introduse zonele care au creat probleme în sezonul anterior de încălzire, dar au fost dispuse lucrări şi în zone cu risc ridicat de producere a unor avarii, aşa cum este şi zona Bulevardului Constantin Brâncoveanu.
Lucrarea a presupus înlocuirea unor porţiuni de conductă cu o vechime de peste 50 de ani. Subliniem faptul că efectuarea acestor lucrări a fost decisă pentru a putea preîntâmpina eventualele avarii şi a presupus înlocuirea unor porţiuni de conducta din magistrala Berceni – DN800 care alimentează şi spitalele Spitalul Marie Curie şi Centrul de Recuperare Neuropsihomotorie Dr. Nicolae Robănescu.
Concret, lucrarea a început în dimineaţa zilei de marţi, 12 noiembrie 2019. Au fost mobilizate echipe RADET din mai multe sectoare, lucrarea efectivă fiind finalizată încă de joi seara, în cursul dimineţii de vineri spitalul beneficiind de apă caldă şi căldura. Este important de subliniat că spitalul a fost anunţat, înainte de începerea lucărilor, pentru a putea asigura sursa alternativă de încălzire, aşa cum prevăd normativele în vigoare.
Având în vedere complexitatea operaţiunilor necesare efectuării unei asemenea lucrări, detaliem mai jos acţiunile pe care le-a implicat realizarea acesteia.
Astfel, succesiunea manevrelor premergătoare reparaţiei avariei a presupus următoarele: închiderea vanelor din conturul ariei în care a fost constatată defecţiunea, ventilarea galeriei – operaţiunea fiind de durată având în vedere faptul că temperatura agentului termic din conducte depăşeşte 90 de grade, controlul conductelor în subteran, urmate de golirea acestora. Aceste operaţiuni absolut obligatorii oricărei intervenţii de acest gen au avut un termen aproximativ de desfăşurare de 24 de ore.
Ulterior acestei etape, respectiv în data de 13 noiembrie 2019, ora 07.30, echipele RADET au început înlocuirea efectivă a porţiunilor afectate din conductă magistrală. Astfel, au fost efectuate acţiuni de tăiere a porţiunilor de ţeavă deteriorată şi înlocuire a acestora cu ţeavă nouă, efectuare a cordoanelor de sudură, grunduire şi izolare a zonelor decupate. A fost necesară şi efectuarea unei săpături în carosabil. Deşi au fost mobilizate mai multe echipe RADET din mai multe sectoare, care au lucrat continuu, aceste operaţiuni s-au finalizat în jurul orei 04.00, în data de 14 noiembrie.
După remedierea defecţiunilor, a urmat succesiunea manevrelor premergătoare punerii în funcţiune a magistralei. Această operaţiune a avut în vedere închiderea vanelor de golire şi începerea procesului de umplere a conductelor.
Având în vedere vechimea conductelor şi pentru a preîntâmpina cedarea acestora în alte zone, operaţiunea de umplere cu agent termic s-a făcut cu viteză redusă. Mai mult decât atât, pe durata acestui set de operaţiuni au fost necesare opriri în faze intermediare ale procesului de încărcare pentru efectuarea unor controale ale reţelei în subteran.”