Uniunea Europeană a adoptat un nou set de reguli, cu scopul de a apăra mai bine drepturile consumatorilor. Dacă sunt victimele unor practici comerciale ilegale, clienții vor putea fi despăgubiți, iar vânzătorii vor fi amendați, anunță Digi24.
Noile reguli trebuie incluse în legislația națională în termen de doi ani.
Atunci când cumpără de pe internet, cei mai mulți aleg produsul în funcție de preț sau recenziile altor cumpărători.
Parlamentul European a adoptat pe 7 ianuarie o directivă care impune reguli mai stricte pentru comercianții online. Printre noile prevederi apare și interzicerea recenziilor și reducerilor false. De asemenea, comercianții vor fi nevoiți să specifice dacă un anumit produs este vândut de o persoană fizică sau juridică. Totul, pentru o transparență mai mare în ceea ce privește comerțul online.
„Observăm pe foarte multe siteuri că se scrie, de exemplu, „cel mai bun preț”, „prețul zilei” sau „best deal”. De acum înainte, cei care afișează astfel de lucruri trebuie să compare, să afișeze prețul minim pentru ultimele 30 de zile. Adică să știm exact dacă este cel mai bun preț și la ce se referă”, spune Ștefan Turcu, reprezentantul Comisiei Europene în România.
„Directiva a venit să clarifice o serie de cazuri care se întâmplă în practică, pentru a uniformiza legislația la nivel european. România are doi ani la dispoziție să transpună în legislația națională și considerăm important ca actorii implicați în transpunerea în legislația națională să țină cont de faptul că în piața noastră operează nu doar operatori din UE, cât și operatori din afara UE, iar setul de reguli ar trebui să se aplice uniform asupra tuturor”, spune Florinel Chiș- preș. Asociației Magazinelor Online.
Directiva nu se aplică doar magazinelor online, ci și retailerilor. Amenda pentru companiile care nu joacă cinstit poate ajunge la 4% din cifra de afaceri anuală, iar cumpărătorii vor putea primi, de asemenea, compensații dacă sunt înşelaţi.