Pentru a veni în sprijinul locuitorilor Sectorului 1 care sunt auto-izolați la domiciliu, Primăria Sectorului 1 a înființat două linii telefonice de urgență: 0734.45.45.43 și 0742.924.924 la care persoanele pot suna pentru a se înregistra sau pentru a primi sprijin.
Prin structurile de specialitate din cadrul Primăriei, persoanele care se află în situația de a fi izolate la domiciliu pot apela liniile de urgență pentru a solicita alimente de bază sau hrană caldă.
În cadrul ședinței Comitetului Local pentru Situații de Urgență Sector 1 din data de 11 martie 2020, s-au aprobat mai multe măsuri de combatere și limitare a răspândirii noului Coronavirus printre care și achiziția și constituirea unui stoc de alimente de bază, precum și asigurarea de mese calde persoanelor auto-izolate sau carantinate pe raza Sectorului 1.
Pentru a preîntâmpina posibilitatea aglomerării liniilor telefonice, în perioada imediat următoare, Primăria Sectorului 1 va mai deschide alte linii de urgență.
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Sector 1 transmite următoarele precizări cu privire la asigurarea hranei persoanelor aflate în carantină în cadrul centrelor organizate de către Primăria Sectorului 1 al Municipiului București:
– Asigurarea celor trei mese pe zi pentru persoanele aflate în carantină în centrele organizate de către Primăria Sectorului 1 se realizează prin suplimentarea activității a două centre rezidențiale din subordinea instituției noastre;
– Hrana preparată în cadrul celor două centre rezidențiale este corespunzătoare din punct de vedere calitativ și cantitativ și respectă întocmai meniurile aprobate pentru rezidenții centrelor din subordinea DGASPC Sector 1;
– În prezent, din cauza creșterii numărului de persoane aflate în carantină, a faptului că aceste persoane se află izolate în spații diferite, hrana este asigurată din două centre rezidențiale. Acest lucru presupune două meniuri diferite ca și conținut, însă cu respectarea întocmai a cantității și calității acestora.