Lucian Bode, ministrul propus pentru Transporturi si Comunicatii, a declarat ca metroul din Drumul Taberei nu va fi gata la finalul anului

M5 metrou drumul taberei

Bode a anunțat că metroul din Drumul Taberei nu va fi finalizat în acest an și că sunt mai multe probleme în ceea ce privește proiectele mari de infrastructură. Ministrul a anunțat că va apela la DNA în privința litigiilor pentru care statul plătește sute de milioane de euro, conform digi24.ro

Lucian Bode: „Nu mă veți vedea să îmi asum, precum doamna Plumb, 180 de kilometri de autostradă. Avem mii de kilometri de autostradă pe hârtie. Nu cred că ar fi serios din partea mea să îmi asum obiective lăsate cu „bombe” de guvernarea PSD. Vă asigur că după ce fac evaluarea vă voi spune câți kilometri de autostradă vom avea în 2020”

Centura Bucureștiului– Cu toții ne-am dori să vedem DN-ul finalizat, Centura sud si Centura nord finalizate. Stadiul îl știu și sunt convins că îl știți. Sunt blocaje, spre exemplu pe zona de nord, pe lotul 4 sunt probleme de mediu, s-a suspendat lotul 2 din sectorul nord, la fel și lotul 3. Ce e important, avem bani europeni, 1,7 miliarde de euro, și un termen rezonabil de execuție, 12 luni proiectare, 36 de luni execuție.

Autostrada Sibiu Pitești este în preocupările mele.

-Obligația fiecărui ministru este să respecte legea. A fost adoptată o lege pentru Autostrada Unirii și Guvenul are obligația să găsească resurse și să finanțeze acest obiectiv. 312 km, 8,2 miliarde de euro. Dar pentru a uni Moldova de Transilvania și de București nu cred că putem vorbi de nicio sumă ca fiind prea mare.

Autostrada Transilvania – din nefericire situația se prezintă extrem de prost. Astăzi vorbim de tronsonul de Bihaira la Borș care e în lucru și va fi finalizat, 5,3 km, dar de secțiunea Mihăiești Surplacu de Barcău se așteaptă clarificări, proiectul este blocat. Pe tronsonul Surplacu de Barcău Chilibiș, contractul a fost anulat. Și mă întreb cum firma respectivă a fost descoperită doar acum că este în faliment. Pe Chilibiș – Biharia astăzi suntem la a 3-a instanță, avem termen săptămâna viitoare.

Autostrada Comarnic – Brașov vom cere puncte de vedere din partea Comisiei și aprobarea Comisiei Europene, iar daca Banca Internațională va susține acest proiect vom putea face autostrada și în parteneriat public-privat, dar nu așa cum a vrut să facă Guvernul Dăncilă.

Drumul Ploiești-Focșani-Bacău-Siret e unul dintre proiectele care se încadrează la fonduri europene. Din 2021 să lansăm procedura de execuție. Mi-aș dori să mergem pe varianta de autostradă.

-Avem litigii de peste 1 milion de euro, vor fi trimise la DNA. Ca să ne lămurim de ce statul plătește bani pe obiective finalizate 99% și nerecepționate (sunt probleme pentru că de multe ori lipsesc toate autorizațiile emise de stat)

-Avem în acest moment o mare problemă în a accesa bani alocați României pentru reabilitarea căilor ferate.

METROREX – pe secțiunea M5 până la Eroilor. Așa cum arată astăzi lucrările nu este posibilă finalizarea până la finalul anului. Pe M6  1 Mai – Otopeni intenționez să mă adresez Comisiei Europene pentru că astăzi va fi foarte greu să finalizăm acest obiectiv. Avem finanțare Japoneză. Mă voi adresa Comisiei Europene ca să vedem dacă nu putem să finanțăm integral din fonduri europene acest obiectiv.

CFR Marfă este o situație foarte, foarte dificlă. Acel ajutor de stat 373 de milioane de euro prin ștergerea datoriilor va trebui recuperat. Sunt într-o situație grea. Va trebui să luăm o decizie urgentă, sunt 6000 de angajați afectați.

TAROM trebuie să redevină o companie orientată spre client. Ne propunem să reducem pierderile, dar pentru început vom efectua o analiză realistă asupra tuturor contractelor încheiate de companie, cu accent pe contractele de achiziționare a aeronavelor.

158 total views, 1 views today

Articole recomandate