Primăria Capitalei va dubla taxa de promovare turistică, de la 1% la 2% din tariful de cazare

gabi firea

Primăria Capitalei va dubla taxa de promovare turistică, de la 1% la 2% din tariful de cazare, potrivit unui proiect votat în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 18 decembrie. Taxa va fi percepută de toate structurile de cazare din oraş, care vor avea obligaţia să verse sumele încasate către Municipalitate, informează Digi24.

Se instituie taxă specială pentru promovarea turistică a Municipiului Bucureşti pentru anul 2020. Taxa se calculează prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA. Prezenta hotărâre se comunică Primăriilor sectoarelor 1 – 6 şi instituţiilor publice de interse local ale Municipiului Bucureşti”, se arată în proiectul de hotărâre votat miercuri, şi care s-a aflat în dezbatere publică până pe data de 2 decembrie 2019.

Potrivit proiectului, taxa de promovare este în prezent de 1%.

Prin comparaţie, municipiul Oradea prevede, încă din 2016, o taxă de 3% din venitul de cazare.

Asociația Incoming România critică decizia Primăriei Capitalei de a dubla taxa de promovare turistică de la 1% la 2% explicând că măsura ar reprezenta o lovitură dată turismului organizat prin agențiile care aduc străini în țara noastră.

Asociația atenționează că trebuie ținut cont de faptul că pentru programele turistice care includ și sejururi în București, deja publicate și promovate în cataloagele și pe piețele externe, prețurile sunt deja stabilite pentru anul viitor și din acest motiv această creștere de 100% a taxei va trebui să fie suportată și suținută de agențiile care aduc turiști străini în România.

Primăria Capitalei nu ar fi ținut cont de părerea asociațiilor de profil în această privință și, de aceea, a fost crescută taxa, spun reprezentanții AIR. Hotărârea nu stipulează cum vor fi cheltuite taxele colectate.

Primarul Gabriela Firea a transmis sâmbătă dimineață, pe pagina sa de Facebook, că dublarea taxei de promovare turistică nu reprezintă „un nou bir pentru bucureșteni”, ci va fi un tarif colectat de hoteluri de la turiștii care vizitează Capitala, menționând că estimările arată aproximativ 3 milioane de euro colectați.

„Banii colectați vor avea destinații clare și vor fi utilizați în colaborare cu operatorii din industrie”, a mai spus edilul.

Loading

Recommended For You