Un proiect de reglementare a taximetriei în Capitală elimină maşinile mai vechi de cinci ani din serviciu şi le promovează pe cele electrice şi hibrid sau cu portbagaje imense.
Condiţiile sunt atât de restrictive încât stârnesc suspiciuni că sunt promovate „cu dedicaţie”, scrie Adevărul.ro
Pe 29 ianuarie, Consiliului General al Capitalei urmează să dezbată proiectul Regulamentului cadru pentru organizarea serviciului public de transport în regim de taxi pe teritoriul Municipiului Bucureşti, pe care experţii în domeniu îl consideră unul extrem de controversat. Dacă acest program va fi aprobat, firmele de taxi din Capitală vor fi obligate să treacă printr-un proces de reautorizare.
În primul rând, în proiect se vorbeşte despre o vechime maximă a maşinilor de numai cinci ani, când în legea taximetriei aceasta este de zece ani. În plus, vor fi favorizate maşinile noi, care vor primi 10 puncte. La polul opus, maşinile care au o vechime de o vechime de 4-5 ani vor fi notate cu numai 2 puncte.
Dacă această vârstă limită va fi adoptată, va apărea o discriminare a taximetristilor în raport cu şoferii de car-sharing care, din punct de vedere legal, pot utiliza maşini cu o vechime mai mare, de cel mult zece ani. La capitolul norme de poluare, reginele vor fi maşinile electrice cu 20 de puncte, urmate de cele hibrid (15 puncte), EURO 6 (10 puncte) şi EURO 5 (8 puncte). Apoi, un alt criteriu de departajare este cel al mărimii portbagajului util unde limitele sunt zero puncte pentru un volum de până la 150 de litri şi cel mult 10 puncte pentru un volum de peste 551 litri, caracteristic de obicei unor utilitare mici.
Citeste mai mult: adev.ro/q4q6zb
foto – cancan.ro