Scrierea, descoperită de copiii din Sectorul 6 prin metode de predare Montessori

scriere montessori 1

O tavă de nisip, un alfabet mobil, diverse sunete și 5 tipuri de table sunt materialele cu ajutorul cărora învață să scrie prichindeii din Sectorul 6, înscriși la primul Centru Social Montessori din țară.

 

Cum arată o activitate pentru cei mici? Se ia, de exemplu, o tavă cu nisip, puțin adâncă, un vas mic și litere de glaspapir. Se începe scrierea literelor în tava cu nisip, scopul fiind atât pregătirea mâinii pentru scrierea pe hârtie și în spații mai mici, cât și dezvoltarea scrierii creative și a citirii complete.

 

“Nimic nu mă bucură mai tare decât un proiect care oferă șansa unor copii să ia contact cu metode de predare apreciate la nivel internațional, metode care le vor oferi oportunitatea de a porni în viață cu încredere în propriile forțe și cu multă curiozitate. Vorbim despre copii care provin din familii ce nu și-ar fi permis niciodată accesul la un astfel de centru, motiv pentru care sunt mândru că am demarat un astfel de proiect în Sectorul 6”, a declarat Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.

 

Alfabetul mobil este un alt material folosit pentru pregătirea copiilor cu vârste între 2 și 4 ani. Alfabetul mobil este o cutie împărțită în compartimente care conțin literele alfabetului tăiate din carton sau lemn. Vocalele sunt albastre, iar consoanele sunt roz. Cei mici sunt încurajați să exploreze și să reproducă diferite cuvinte, utilizând simboluri grafice. Iar prin jocurile sunetelor, copiii devin conștienți și de sunetele individuale din limba pe care o cunosc deja. Sunt doar câteva metode de predare în stilul Montessori, prin care cei mici sunt învățați să se descurce singuri, o învățare naturală, prin experimentare cu mediul și cu propriile abilități.

 

Primul centru social Montessori, dedicat copiilor ce provin din familii cu situații financiare reduse, a fost realizat de Primăria Sectorului 6, prin Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, și Fundația Bambini in Emergenzza, cu supervizarea Institutului Montessori din București.

Studiile au arătat că întârzierile în dezvoltare, atât cognitive cât şi comportamentale, descoperite la copiii din categoriile vulnerabile se pot recupera cu o intervenţie promptă şi cu o abordare socio-educaţională adecvată. În programul centrului, copiii participă la activități de luni până vineri, între orele 8:00 şi 16:00, şi sunt urmăriți și însoţiţi în călătoria lor de recuperare de o echipă de profesionişti (educatori Montessori şi asistenţi educatori Montessori, psiholog, psihoterapeut, asistent social). Aceeaşi echipă oferă şi părinţilor şedinţe de consiliere, suport în confruntările cotidiene, astfel încât schimbarea să se producă pe ambele fronturi.

Proiectul îşi propune să ofere, în cadrul Centrului Floare de Colţ – Grădina Montessori, o educaţie preşcolară excelentă, urmând metoda Montessori, pentru 45 de copii din comunitatea Sectorului 6, proveniți din familii vulnerabile.

Loading

Recommended For You